Hell of a flight!

7 september 2022 - Toronto Pearson International Airport, Canada

Ok, we weten uiteraard wel dat Schiphol een chaos is maar dachten eigenlijk dat dit alleen in het hoogseizoen zo was. Gisteren om 9:00 uur aangekomen want de vlucht was toch vertraagd tot 13:00 uur, geen probleem dachten we. 3 uur later waren we eindelijk door de security!

Eerst een hele lange Efteling rij zigzaggend door een tent buiten en toen we bij de opgang naar de security waren werd deze dichtgedaan en werden wij verwezen naar weer een andere tent voor  eigenlijk alleen Europese vluchten maar vanwege sluiting van de internationale rij werden deze samengevoegd! Het leek een kort rijtje totdat we de hoek om gingen en Iedereen maar dan ook écht iedereen óf begon te vloeken óf “o my God” uitriep omdat toe pas zichtbaar was dat er ellenlange rijen mensen met trolleys, rugzakken,  blérende kinderen etc etc zigzaggend door de tent heen moesten lopen om uiteindelijk bij het hoofdgebouw uit te komen waar het  al zigzaggend naar de security ging.

“Oké” dachten we “nou, we hebben t ergste gedacht” eh ….jammer jôh, nog. Tot half 2 moeten wachten totdat wij konden boarden. Alle handbagage aan boord kunnen krijgen (wat ook al een wonder was want iedereen neemt vanwege dat de ruimbagage nogal eens kwijtraakt zoveel mogelijk mee). Eindelijk aan boord, stoelriemen vast en gaan met die vliegende banaan zou je zeggen. Eh nee jôh, niet dus…. Vertraging op vertraging. Bagage deed er erg lang over om aan boord gekomen en vervolgens was het luchtruim bij Ierland afgesloten… lang verhaal kort. Na vier uur (!)  in een vliegtuigstoel zitten wachten, konden we dan toch eindelijk weg! Om half acht plaatselijke tijd aangekomen op Pearson international AirPort, is half drie s nachts Nederlandse tijd.

image0

Wat we helemaal goed ging, de koffers waren er direct ALLEMAAL !

Nu lekker geslapen en en zo de camper ophalen.

1. Hans:
    7 september 2022
    Ook deze ervaring ga je nooit vergeten! Het is blijkbaar de nieuwe manier van reizen. Gelukkig bestuur je de camper zelf en kan je zelf bepalen wanneer je vertrekt. Veel plezier met de eerste etappe!
  2. Richard en Marion:
    7 september 2022
    Nou jullie hebben het wel getroffen zeg . Dat is toch iets langer dan een uurtje....... Nu lekker uitrusten en naar Niagrafalls. Hoop dat de rest van jullie prachtige reis voorspoedige verloopt. Gr. Richard en Marion
  3. Ronny:
    7 september 2022
    Gelukkig wel alle bagage in een keer compleet. Heel veel plezier met het vervolg van jullie reis . Groetjes Alex en Ronny
  4. Alex:
    7 september 2022
    Dit is alvast een mooi verhaal om je reisverslag mee te beginnen anders was het wel een heel kort verslag van de eerste dag, ik denk dat er nog vele mooie verhalen zullen volgen , veel plezier.
    Groeten : alex en ronny