In Gettysburg,

9 september 2022 - Gettysburg, Pennsylvania, Verenigde Staten

Nou we hebben weer WiFi, dus even tijd om al onze avonturen op papier of liever in het blog te zetten!

Eergisteren in Toronto bleek (vlak voordat we de camper moesten ophalen) dat Marcel  door de vriendelijke Canadese overheid via een steekproef geselecteerd was voor een COVID test….jippie (niet écht) niemand wist waar die test gedaan moest worden. De receptioniste van het hotel heeft hemel en aarde bewogen om daar achter te komen maar helaas. Wat Mars betrof vluchten we gewoon weg naar de USA maar ja, op enig moment moesten we toch weer op het vliegtuig in Toronto. Dus ik maar even gebeld met het nummer dat in de mail stond. De vriendelijke Canadees aan de lijn wist ook niet waar ik heen moest maar deelde wel doodleuk mee dat er een boete van zo’n 1000 euro op stond als Marcel niet getest zou worden. Telefoonnr gekregen van de testinstantie die ook na 5 x half uur in de wacht niet bereikbaar bleek. Onder het mom van Google is your best vriend dan zelf maar op zoek en een test locatie vlakbij de camperuitgifte  gevonden. Daar getest en op weg eindelijk!

Daarna dus eergisteren  door naar Niagara watervallen en die zijn écht ongelofelijk indrukwekkend. Wat een enorm lawaai van honderdduizenden liters water die met een  bulderend geweld naar beneden denderen! Met de boot De Hornblower tot vlakbij de watervallen gevaren, ondanks de gratis poncho tot op het bot nat maar wát geweldig! Daarna heerlijk gegeten met uitzicht op de watervallen en genoten van de lichtshow en het vuurwerk.

IMG_2738IMG_2741
Let op het piepkleine bootje om een indruk te krijgen van hoe enorm die watervallen zijn !

IMG_2746

Gisteren de Amerikaanse grens overgestoken op weg naar Fingers lakes. Een hele ervaring die grenscontroles! We werden aan een streng verhoor onderworpen: waar wij heen gingen, waar we woonden, etc etc .Gevolgd door “ in principe stempelen we geen paspoorten meer maar als jullie er écht op staan”… nou, dan durf je écht niet meer te zeggen dat je tóch een stempel wil, geloof mij maar! Daarna ff inkopen gedaan bij de Walmart en door naar Watkins Glen campground, prachtige plek middenin het bos.

Vanochtend een hele inspannende ( ongeveer 1000 treden of zo) maar fantastische wandeling gedaan door een nauw ravijn met vlak langs ons geweldige stroomversnellingen zich een weg banend door een groene oase! Breathtaking zoals ze hier zeggen.

IMG_2765

Toen vijf uur in de camper en nu dus in Gettysburg, heerlijke campeerplek aan het water .Morgen duiken we de Amerikaanse geschiedenis in van de burgeroorlog. Wat een feest weer om op reis te zijn!

1. Alex:
    10 september 2022
    Wat een gedoe met die COVID test zeg niet normaal, zo van zoek het maar uit maar doe het wel, gaat hier wat makkelijker. En dat gedoe bij de grens controle wat een aardige mensen, misschien krijg je op de terugweg kegelende stempeltje 🤣 maar wat een prachtige dingen heb je al gezien en ga je nog beleven, op naar de volgende stopplaats en nieuwe verhalen en belevenissen.
    Groetjes alex .
  2. Ronny:
    11 september 2022
    Geweldig he de watervallen,. Kijk uit naar jullie volgende blog
    groetjes Ronny
  3. Richard en Marion:
    12 september 2022
    Toch maar fijn dat Marcel negatief is getest. Jullie zijn wel steeds de gelukkigen qua oponthoud. Wat een watervallen zeg, lijkt mij (Marion) doodeng in zo'n bootje bij de watervallen. Wel een prachtige lichtshow zo te zien. Nu als de bliksem naar Joe.