Lovina een toeristisch dorp zonder toeristen

28 augustus 2016 - Lovina, Indonesië

Eergister in de luxe taxi van de chauffeur van de villa naar Lovina gebracht. Rit van bijna 4 uur, incl. stop bij het Waterpaleis, waar de heren gebaad hebben in de voorheen koninklijke baden. Volgens overlevering medicinale heilige baden, dus eigenlijk zouden ze daarna weer topfit moeten zijn. Toch gisteren maar een zwembad luierdag gehouden. Ook wel eens lekker, sommige toeristen hier doen niet anders. Is hier wel heel erg rustig, toch minder opdringerige Locals als elders.

Vandaag samen met Marcel weer gesnorkeld (heren nog maar een zwembaddag gegund, want ze hadden geen zin om alweer te snorkelen) Dit keer op een van de mooiste snorkellocaties in Indonesië gesnorkeld Mejangan Island "herteneiland" (ze leven er echt, en niet weinig ook, met eigen ogen aanschouwd) We konden twee snorkeltochten doen, een lange van meer dan een uur en daarna een kortere ca. drie kwartier. zelf vanwege een niet goed afsluitende snorkelbril, en dus pijnlijke ogen door t zoute water, alleen de eerste gedaan. Marcel wel alle twee gedaan. En nog mooier dan in Candidasa. Prachtig koraal in vele kleuren, Nemo vissen tussen wit wuivende koraal , sprookjesachtig. Grote scholen met best wel grote vissen in alle kleuren vd regenboog. Lange potloodvissen, steenvissen (met grote stekels, moet je niet op gaan staan) en bossen zee-egels en potloodvissen.

Volgens ervaren Nederlandse duiker aan boord vergelijkbaar met Malediven of andere topduiklocaties. Marcel zag een grote Murene en we hebben een schildpad gezien. Koraal was eerst vrij ondiep en vanaf ca 50 meter vd kust ineens diep soort kloof naar meter of 10, geweldig!

1. Pa & Ma:
    28 augustus 2016
    Het lijkt me een kruipend dier!?

Jullie hebben kans op de 1e 3dagen op lichte regen met 21 graden het lijkt wel Nederland alleen hier is het nog wat warmer.