Rain in Maine

18 september 2022 - Durham, Maine, Verenigde Staten

Vandaag de eerste beetje regen van betekenis, nou ja een buitje maar wel 24 graden! Aangekomen in Freeport/Durham op een ietwat druilerige camping in de bossen.

Maar eerst even terug naar gisteren. Wat een geweldige Whale Watch boottocht! Volgens de vrouw die aan boord het commentaar deed zijn er gisteren zo’n 70 walvissen gespot en was dat écht bijzonder (ik kon ze écht niet allemaal tellen en misschien zegt ze dat bij elke boottocht maar het waren er écht heel veel) variërend van dwergvinvissen van toch nog altijd bijna 6 meter, tot de finbackwhales (gewone vinvissen) en humpbackwhales(bultrug) van beide rond de 20 meter in groepen van 5 tot 7 exemplaren. Ook jongen erbij gezien! We moesten er wel even voor varen…maar daar waren ze dan, zwemmend in de visrijke wateren van de baai van Massachusetts. De lady speaker aan boord die omriep waar ze allemaal omhoog doken (whale at 12 o’ clock, at 2 o’clock at 4 o’clock etc etc) werd hélemaal gek! Ze doken letterlijk aan álle kanten van de boot omhoog, mega dichtbij! Je kon de baleinen tellen en het opspattende water zien, zo dichtbij kwamen ze. Wat een schouwspel, overal opspuitende fonteinen water, grote zwarte opengesperde bekken oprijzend uit het water, gigantische staartvinnen die elegant weer onder water doken, wat een sierlijkheid voor zulke grote beesten! Marcel stond aan de ene kant en ik aan de andere, we hebben zó mega veel foto’s geschoten. Je wist gewoonweg niet waar je moest kijken! Onderstaande zijn gemaakt met mijn telefoon die van Mars met de camera zijn nog veel beter.

image_67160065image_67168257Gracieus!image_67197441Opengesperde bek met baleinen

image_67229953

Zo’n vier uur op de boot geweest en daarna met de camper door naar het noordelijkste punt van het schiereiland Cape Cod om lobster te eten…en ja ook de grootste seafood hater Marcel heeft zich eraan gewaagd..helaas bleek door een misverstand met de bediening de kreeft al uit z’n schaal gehaald en in een pastagerecht te zijn verwerkt, maar goed..ik ben getuige HIJ HEEFT IETS UIT ZEE GEGETEN!! WAUW!

D7AA1E86-D975-4007-9CE8-556585B1C98A

Voor de eerste hap

en erna:

83903169-DE0B-43E7-8F6D-D61A7A8625F3
Hij beweerde het écht wel “een beetje” lekker te vinden en wil het morgen in Acadia nogmaals proberen..hoe ouwer hoe gekker!

vanochtend dwars door Boston naar Freeport  gereden waar we nu één dagje zitten op doorreis naar Acadia National park. Toch vanmiddag nog ruim anderhalf uur gewandeld bij Bradbury mountain State park. Volgens onze wandelapp “easy” maar wel veel klimmen en dalen, laatste deel wat regen maar nu is het alweer droog.

Morgen 250 km naar Acadia, benieuwd wat we daar weer allemaal gaan zien en beleven!

1. Marco:
    19 september 2022
    Wauw, prachtig al die walvissen van zo dichtbij. Genieten hoor van alke natuur. Misschien thuis een harinkje voor Marcel?
  2. Marcel:
    19 september 2022
    Hahaha nou ik denk dat dat nog één stap te ver is! Maar alle ervaringen hier zijn inderdaad weer heel indrukwekkend. 🙏 voor je reactie😘
  3. Alex:
    19 september 2022
    Geweldig al die walvissen en zo dicht bij, alleen jammer dat je moby Dick de witte walvis met kapitein achab op zijn rug niet gezien heb jammer het zou een unicum geweest zijn, misschien een volgend keer🤣🤣 ben benieuwd hoe dik het foto album dit jaar word je hebt zoveel foto’s gemaakt.
    Veel plezier. Ronny en alex.
  4. Marcel:
    Ha Lex
    Was echt super ongeveer 70 van die beesten om je heen echt een belevenis
    Zal een dik boek worden
  5. Richard en Marion:
    19 september 2022
    Prachtig die walvissen. Dat moet een geweldig gevoel gegeven hebben. Het zijn reuzen daar moet je je nietig bij voelen. Diep respect voor Marcel die eindelijk iets"uit de zee" heeft gegeten. De volgende keer dus kreeft in de salade doen? Al moet ik wel weer zeggen datjet een luxe zeeproduct is, zegt dat iets er de huidige levensstandaard van onze Marcel?.🤣🤣 sinds die verstandskies er uit is doet hij steeds gekkere dingen. Alle gekheid op een stokje, geweldige avonturen er zullen ervast nog meer gaan volgen. We blijven ze met grote interesse volgen😉
  6. Richard en Marion:
    19 september 2022
    Weer geweldige belevenissen. Marcel aan de vis! Het moet niet veel gekker worden, ik zal thuis een heerlijke maaltijd met zalm bereiden, lust je dan vast ook wel.
  7. Marcel:
    19 september 2022
    Jammer dit is eenmalig ga nog wel voor een complete kreeft maar dat is het
    Mij niet bellen 😀😀😀