Bye bye Big Apple, hello Cape Cod!

17 september 2022 - Brewster, Verenigde Staten

Gisteren nog middenin hectisch New York, nu in het gezapige, rustige stadje Brewster bij Cape Cod National Seashore Park. Wat een enorm contrast, gister nog op een veredelde parkeerplaats (wel op een heel bijzondere locatie) en nu dus in het bos bij de zee.

Iets meer als een etmaal geleden zaten we (na in een échte Amerikaanse Diner ontbeten te hebben met een huge portie pancakes voor mij en Eggs Benedict voor Marcel)  op de fiets voor een prachtige fietstour mét gids dwars door New York, over de Manhattan én Brooklyn bridge, door Chinatown en Little Italy. In de laatste wijk was net een groot festival “the feast of San Gennaro” aan de gang. En zoals het (bijna) echte Italianen betaamd gaat dat gepaard met veel eten en veel rumoer…heel mooi versierde straten in de Italiaanse kleuren.

IMG_2903

Zo’n 3,5 uur gefietst..omgevlogen, helemaal geweldig. De uitzichten onderweg waren heel bijzonder. Eric, onze Nederlandse gids die zelf in New York woont, wist ze precies te vinden.

IMG_2906IMG_2912

IMG_2864

Daarna naar Times Square, als je dat niet met eigen ogen gezien hebt gelóóf je dit niet. Enorme schermen met schreeuwende reclames voor van alles en nog wat en mensen uit álle delen van de wereld! Gelukkig voor ons redelijk rustig met een stralende zon en 24 graden.

We kwamen er vandaag achter dat we letterlijk diagonaal van het zuidwesten naar het noordoosten dwars door New York moesten met de camper! Marcel verblikte noch verbloosde en reed als enige camper vanochtend dwars door New York (met onze  9 meter lange camper). We hebben het overleefd zonder problemen! STOER! Na een stop bij de Walmart in zo’n 5 uur doorgereden naar Brewster, een stadje aan de kust. Prachtige campground middenin het bos. Hoe hip and happening New York is, zo ingeslapen en conservatief is de sfeer hier. Meer kerken dan mensen én, vreemd genoeg, een bibliotheek voor alleen voor vrouwen (wat voor boeken lenen ze daar dan uit, uitsluitend “geschikte”damesromans?, je kunt je er alles bij bedenken)

9B9267CF-9CC6-402C-8CE9-CEBB2C462CB8
Veel witte keurige huisjes met veelal bijpassende keurige tuintjes en gazons. Zo grappig dit, zo loop je langs de ratten (écht gezien!) in New York en zo ben je in een soort filmset van The Truman Show (Amerikaanse film met Jim Carrey over een wel héél net nepdorp) beland. Het is een reis van uitersten!

F5760782-92CA-4D50-B6EA-E7A7A5ABB218

9BE68AC7-BA65-4E45-94F3-C5001BF4EC65

Nog even naar zee gelopen door een lommerrijke villawijk met giga zomerhuisjes 2.0 zeg maar. Strand, hoewel deels “private beach” stelt niet veel voor, veel zeegras dus zwemmen is er hier niet bij!

3CE02A94-026A-44FF-B4D6-F14178E41E153F06386B-499A-44A6-B1FA-56DA375C572E
Vanavond eindelijk weer fikkie stoken ( dat kon in Washington en New York niet.) “Máár wel tot uiterlijk 23:00 uur én met water uitmaken” zo werd ons nogal vinnig door de eigenaresse van de camping verteld. We zullen ons eraan houden!

1. Alex:
    17 september 2022
    Wat een verschillen kom je daar tegen van een bruisende stad tot rustig en bedeesd dat vind je alleen in Amerika denk ik.
    Ik zie Marcel al rijden in zijn dikke camper door de stad , geweldig en fikkie stoken dat is echt Marcel zijn ding prachtig, erg leuke foto’s gemaakt. Ben benieuwd wat de volgende uitdaging is .
    Veel liefs , alex en ronny
  2. Marcel:
    Mogge vanuit cape cod
    Geloof mij het is echt heel gaaf om met de camper ongeveer 9 meter lang en ik denk 2 30 breed door New York te gaan
  3. Richard en Marion:
    17 september 2022
    Wat een belevenissenallemaal. Marcel diezijn rijkunsten kon uiteten jij je beeldende schrijfkunsten. De manierwaarop jijkullie belevenissen beschrijft geeft ons het gevoel dat we er zowat bijzijn. Nu de walvissen? Ben benieuwd welke avonturen jullie daar mee gaan beleven. We volgen ze hier vanuit het zonnige Frankrijk op de voet .