Snorkelen en luieren in een tropisch paradijs 25 augustus deel 1

25 augustus 2016 - Candidasa, Indonesië

Hallo alle lieve lezers in het, naar wij begrepen hebben, ook snikhete Nederland. Leuk om hier jullie reacties te lezen. Wat blijven wij ons toch verbazen hier! Gisteren een prachtige snorkeltocht gemaakt bij een eilandje hier vlakbij en bij White Sand Beach. Ik even helemaal in paniek want het water bleek ietsje dieper als verwacht (metertje of vier vijf) en op een of andere manier vond ik dat best heftig. Onzin natuurlijk want je drijft gewoon op het water en hoeft niet te duiken (wat onze boys met snorkel op wel hebben gedaan trouwens)Toch doorgezet en maar goed ook. Real life kennis gemaakt met Nemo en Dorie vissen uit de bekende Animatiefilm. Onwerkelijk mooi koraal in een geweldige onderwaterwereld! De heren hebben schildpadden en een rog gezien, helaas zwommen Marcel wat achteraan waardoor wij die misten, niet heel erg want er was genoeg anders moois te zien. Omringd te worden door kobaltblauwe visjes en zeesterren of fel gestippelde kogelvissen in een azuurblauwe zee is echt heel gaaf!

Daarna heerlijk verse vis gegeten op White Sand Beach waar Marcel en Dylan in zee hebben gezwommen. De golven werden steeds hoger en Mars werd door een golf tot een prachtige koprol gedwongen, kwam met de schrik vrij (-; en vervolgens op een bijzonder ruige zee in een klein bootje richting Candidasa....hele ervaring...maar wel blij dat we heelhuids gearriveerd waren.

Vanochtend een wandeling met gids gedaan door de rijstvelden en het regenwoud. Adembenemend mooi,  tientallen terassen met rijstplantjes en zo karakteristiek, oude mannen en vrouwen aan het werk op de velden, bij tijd en wijle met enorme manden of zakken met weet ik veel wat op hun hoofd de berg opklauterend. Raar om die tegenstelling te zien. Aan de ene kant de toeristische drukte in de steden en dat "drie eeuwen terug leven" op het platteland. Onwerkelijk dat dat zo, naast elkaar, kan bestaan. Dylan heeft er prachtige  foto's gemaakt.

1. Ronny:
    25 augustus 2016
    Zo te zien vermaken jullie je prima !!!
  2. Marco:
    25 augustus 2016
    Gelukkig hadden jullie genoeg benzine mee. Wij moesten het laatste roeien met vloerplanken. Wel avontuurlijk dus weer. Mooi he die onderwaterwereld. Nog een onderwater cameraatje mee?

Veel plezier verder.
  3. Sandra: