"on Tour" met onze gids Wayan

19 augustus 2016 - Ubud, Indonesië

"kijken kijken maar niet kopen" Onze gids had, waarschijnlijk vanwege sponsoring, de hele ochtend ingepland voor bezoeken aan diverse "factories" variërend van batik en zilver tot houtsnijwerk. Niet echt onze favoriete manier van sightseeing, maar goed voor we het wisten waren we de diverse showrooms al binnengeloodst...volgende keer toch maar betere afspraken maken. Wel een houten beeld van Barong gekocht moet voorspoed brengen maar ik (saskia) brak vervolgens mijn dure Polaroid bij het instappen, hoezo voorspoed? Wel eerst nog de traditionele Barongdans gezien met volgens Dylan zenuwenmuziek. Cultureel verantwoord en redelijk entertainment. Daarna geluncht in een restaurant naar keuze van onze gids, wat resulteerde in een koude saté met lauwe rijst. Middag gelukkig beter verlopen, watertempel bezocht en rijstvelden bewonderd. Vanavond naar het superdrukke centrum van Ubud geweest...hele belevenis. Trouwens toch wonderlijk dat hier niet meer ongelukken gebeuren want met honderden scooterrijders die als gekken heen en weer tussen de linker en rechter rijstrook slingeren is het verbazingwekkend dat we nog geen ongelukken hebben gezien. Morgen lekker relaxen in een Spa....hard nodig. En de heren gaan raften ook leuk...hopelijk ook zonder ongelukken.

1. Chris en Lydia:
    19 augustus 2016
    Dit klinkt allemaal bekend in de oren, in twintig jaar blijkbaar op een aantal punten nog niets veranderd. Fietsen zijn alleen scooters en brommers geworden maar het bezoeken van diverse ' winkels' is nog hetzelfde. Geniet van de spa en voor de heren een advies, val je uit de boot mag je je peddel niet loslaten want die heb je verderop nog steeds nodig.
  2. Marco:
    19 augustus 2016
    Inderdaad niet al te veel verandert, het eten is nog steeds Indonesisch. Maar geen mieren in de soep....
    Lekker bijkomen morgen, voor jullie dan. Misschien handig dat de jongens het gekochte beeld meenemen, sla je om, ben je er meteen van af want dan brengt het toch geen geluk.
  3. Sandra:
    19 augustus 2016
    Pas op voor de aapjes, ze nemen alles mee :0).

Waar staan jullie op de foto's?